CC Nesterlé Status December 2011

Cultureel Centrum Nesterlé 0 No Comments

Actuele status december 2011

Inmiddels heeft de gemeenteraad tijdens hun laatste vergadering het licht op groen gezet voor de definitieve start van de bouw. Als we zo de kranten lezen lijken de meningen hierover toch nog verdeeld. Gelukkig heeft het stichtingsbestuur met aparte bijeenkomsten met o.a. de horeca en ondernemers de gepubliceerde onzekerheden over de toekomstige exploitatiekosten kunnen oplossen. De dorpsraad is alleen maar in de laatste fase van de voorbereidingen betrokken en heeft daarmee de inventarisatie van de echte behoefte van alle gebruikers gemist. Ook is het moeilijk om voor dit soort projecten een voorspelling te doen voor een periode van meer als 3 jaar. Een optimaal gebruik vraagt de best mogelijke samenwerking tussen een flexibel beheer en een grote eensgezindheid van alle inwoners. De dorpsraad ziet hierin een grote uitdaging om alle Nistelrodenaren bij de opstartfase te betrekken  en met de juiste informatie gericht naar alle inwoners het benodigde draagvlak hiervoor te realiseren. Het drukke en dynamische verenigingsleven in Nistelrode zorgt hierbij voor de benodigde zekerheid om de dorpsraad met het volste vertrouwen hieraan te laten werken. Wat ons betreft wordt het een gezellige huiskamer waarin iedere Nistelrodenaar graag vertoeft.  De stichting SCCN staat voor de uitvoering en spant zich maximaal in om  met de gebruikers een uitstekende sfeer en samenwerking te waarborgen. Het gebouw samen met de aangrenzende nieuwe commerciële ruimten zorgt voor een positieve bijdrage voor de dynamiek en beeldvorming van het nieuwe dorpscentrum.

Voornoemde gedachte stelt grote eisen aan de inrichting en dienstverlening waarbij de ervaring en samenwerking met de locale horeca en verenigingsleven om een professionele beheerder vraagt. De dorpsraad pleit daarom voor een vaste beheerder, eventueel ondersteund door vrijwilligers, die zich uitgedaagd voelt om voornoemde doelstelling te realiseren.