Beter kerkhofonderhoud in Nistelrode

Tijdens het kerkhofbezoek aan het Loo met enkele afgevaardigde van de gemeente hebben wij aandacht gevraagd voor het beperkte onderhoud van het groen en de bestrating. Verdere contacten met de gemeente wijzen ons op de noodzakelijke bezuinigingen en als gevolg daarvan beroept de gemeente zich op de bereidheid van vrijwilligers om dit te verbeteren.

Hiervoor biedt de gemeente mogelijke middelen in de vorm van kennis en gereedschappen en denkt aan een bepaalde samenwerking met de nu bestaande onderhoudsploeg. Bent u ook een voorstander van een goed verzorgd kerkhof voor onze nabestaanden lees dan verder over een mogelijke aanpak daarvan.

Omdat Nistelrode het enigste kerkdorp in Bernheze is waar de gemeente verantwoordelijk is voor het juiste onderhoud van het kerkhof worden wij het meest getroffen door de voorstaande kostenbesparingen van de gemeente. Voor de omringende kerkhoven word het onderhoud uitgevoerd door de parochies die hiervoor een gemotiveerde groep vrijwilligers gevonden hebben. Nader onderzoek leert dat deze groepen bestaan uit mede inwoners die het leuk vinden om een deel van hun vrije tijd zinvol buiten te besteden en tegelijkertijd hun sociale contacten binnen deze groep uit te breiden. De specifieke kennis en vaardigheden rond dit onderhoud worden door de gemeente ingebracht zodat iedereen die dit een leuke tijdbesteding vindt vrijblijvend kan deelnemen. Werktijden kunnen in onderling overleg met de groep bepaald worden waarbij ook rekening gehouden wordt met de weersomstandigheden.

Hebt u nog wat vrije uren beschikbaar en vindt u de kwaliteit van het groen en straatonderhoud op het kerkhof een belangrijk visite plaatje voor Nistelrode meldt u dan aan met uw contactgegevens middels ons contactformulier en wij nemen graag contact met u op om een en ander verder te bespreken.

begraafplaats-nistelrode