CPO woningplan Laar/Achterstraat snel bewoonbaar

Algemene informatie 1 1 Comment

Ongeveer 2 jaar geleden heeft een groep jongeren de uitdaging opgepakt om een 6 talgrond- gebonden starterwoningen in de vorm van een CPO project te starten. Op dit moment hebben ze een compleet plan van 4 tussenwoningen en 2 hoekwoningen in het bestemmingsplan Laar/Achterstraat ingetekend. Hiervan liggen voorstellen voor de grondprijs en aanneemsommen voor de bouw van de woningen van architect en aannemer klaar voor een bevestiging van de potentiële kopers.
Ben jij op zoek naar of ken je nog belangstellenden die in aanmerking willen komen voor een nieuwbouw starterwoning op een uitstekende locatie en tegen een aantrekkelijke prijs. De sleutel voor deze woningen komt omstreeks maart 2014 beschikbaar.

De hierbij vanaf het begin betrokken bouwkundige projectleider, die alle benodigde informatie in zijn bezit heeft, is nog op zoek naar gegadigden die belangstelling hebben om een van de nog beschikbaar zijnde CPO woningen te kopen. Deze unieke situatie is ontstaan doordat 4 van de 6 CPO leden vanwege financiële en andere persoonlijke reden besloten om op het allerlaatste moment van definitieve deelname af te zien. Samengevat zijn 80% van de ontwikkelingswerkzaamheden afgerond en resteert slechts de detaillering van de indeling van de individuele woning, waarna de aannemer de bouw binnen 2 maanden na bevestiging kan starten.

Waarom is dit project zo aantrekkelijk ?
Op de eerste plaats heeft de groep jongeren een v.o.n. richtprijs bereikt van EUR. 170.000,- – voor een tussenwoning en EUR. 210.000,– voor een hoekwoning. Beide typen zijn nog beschikbaar. Een nieuwbouwwoning prijs waarvan de geboden inhoud en inrichting duidelijk
het CPO voordeel toont en waarbij vergelijkbare nieuwbouw woningen, verkrijgbaar in de publieke verkoop, aanmerkelijk duurder zijn.
Een ander voordeel is de snelle beschikbaarheid. Uitgaande van voldoende belangstelling zijn de voorbereidingen zover gevorderd dat alleen nog maar de persoonlijke wensen van de toekomstige eigenaren toegevoegd moeten worden waarna de reeds aangewezen aannemer de bouw direct kan beginnen met uitzicht op een sleuteloverdracht rond begin 2014. Al met al een buitenkans waarmee snelle
beslissers kunnen profiteren van de voorbereidende werkzaamheden van de nu ongeveer 2 jaar actief zijnde CPO jongeren die daarbij een gereduceerde grondprijs en een scherpe bouwprijs uitonderhandeld hebben. Bent u of een van uw kennissen geïnteresseerd in een
grondgebonden nieuwbouwwoning in het plan Laar/Achterstraat, met zijn aantrekkelijke ligging aan de rand van het dorp en op loopafstand tot het centrum, neem dan contact met ons op via ons contactformulier.

1. Arie Kemps - mei 20, 2013

Toch een beetje verrassend dat de jeugd in Nistelrode deze kansen niet aangrijpt om met wat eigen initiatief hun voordeel te behalen. Het is en blijft een mooie locatie met een aantrekkelijke prijsstelling. Wie durft het aan?