CPO Jongeren richten vereniging op

Starterswoningen 1 1 Comment

Middels de verschillende bijeenkomsten, georganiseerd door de dorpsraad,  hebben 5 jongeren besloten om onder leiding van een deskundig bouwbegeleider, de heer Frans Daverveld, samen hun woning te bouwen in Nistelrode. Dit project betreft een 6-tal starterwoningen die gebouwd worden op het plan Laar Achterstraat waar deze jongeren, door zelfwerkzaamheid en de seriematige bouwaanpak, tegen de meest aantrekkelijke kostprijs hun eigen nieuwe grondgebonden woning gaan realiseren. Deze week richten zij hun vereniging op waarbij de bestuurstaken door de jongeren zelf uitgevoerd worden. Samen met hun bouwbegeleider hebben ze hun bouwwensen vertaald naar een eerste woningbouw specificatie, waarmee de toekomstige uitvoerders, zoals architect en aannemer, benaderd worden om mee te dingen om deze werkzaamheden in uitvoering te nemen. Hierbij wordt er gekeken naar conventionele en projectmatige moduul bouw waarbij de laatste optie mogelijk de meest  aantrekkelijke prijs keuze is.

Deze jongeren zijn voortvarend met hun project gestart en zonder verdere tegenslagen hopen zij voor het eind van 2013 als trotse bewoners van het mooi gelegen woonerf Laar Parkstraat te genieten. Omdat het plan mogelijkheden biedt voor een extra woning is er voor de snelle beslisser nog ruimte om zich bij deze groep aan te sluiten en volledig mee te profiteren van de kostprijsbesparingen die zo’n CPO (collectief particulier opdrachtgeverschap) biedt. Ook kan voor dit soort woningen gebruik gemaakt worden van subsidie en starterlening opties, die via de gemeente verstrekt worden. Al met al voor de jonge starter in Nistelrode de meest aantrekkelijke nieuwbouwwoning tegen de beste prijs. Interesse? Neem daarover contact met info@dorpsraadnistelrode.nl